Lakk és gyanta, a rejtett olajszennyező anyagok

 

A hidraulikus és kenőrendszerekben számos oldhatatlan szennyeződés található.

A lakk és a gyanta a különféle olajbomlási melléktermékek.

A lakk egy vékony, oldhatatlan filmtéteg, amely hosszú láncú molekulákból áll és idővel lerakódik a kenőrendszer belső felületein. A lebomlási folyamat felgyorsul, ahogy a kenőanyag továbbra is ki van téve levegőnek, víznek, katalizátornak (fémrészecskék) és magas hőmérsékletnek.

A tény az, hogy lakk és iszap gyakorlatilag minden hidraulikus és kenőrendszerben jelen van.

Az iszapszennyezés kétségtelenül a legkevésbé ismert a hidraulikus berendezések szennyezettsége tekintetében.

Mivel a lakk lágy szennyezőanyag, az olajelemzés során nem mérik. A legtöbb kezelőnek fel kell hívnia a figyelmet az olajban való jelenlétére.

 

Ismerje meg új V100 lakkeltávolító szűrőelemünket!

olaj-lakkok-gyanta

A lakk és az iszap jelentősen csökkenti a hidraulikus gépek élettartamát.
Ez tény.

 

A TRIPLE R szűrőelemeket úgy tervezték, hogy eltávolítsák az összes szennyeződést, de kétségtelenül a leglenyűgözőbb tulajdonsága, hogy eltávolítja a lakkot és az iszapot.

A TRIPLE R teljesítménye egy adott szűrőanyag, a szűrőelem 3 fokozatú beállításának és a szűrő 114 mm-es vastagságának a kombinációjának köszönhető. Ez a kombináció lehetővé teszi a TRIPLE R szűrőelemeknek, hogy páratlan szintű olajtisztítást érjenek el.

Ezenkívül a TRIPLE R szűrőrendszerek nagyon rugalmasak. Különböző kombinációkban használhatók, mivel minden szűrőelem cserélhető, és minden szűrősorozatban használható, mint a BU-, TR-, SE- vagy OSCA-sorozat.

Bármelyik TRIPLE R elem képes eltávolítani az összes szennyeződést bármely hidraulikus gépből. Ezzel a TRIPLE R a legolcsóbb ajánlat az iszap és lakk, szilárd anyagok és víz eltávolítására, valamint a 3 az 1-ben olajtisztításra a hagyományos olajszűrés helyett.

→  Megnövekedett kopási arány

A lakk felfogja a kemény szennyeződéseket, koptató felületet hozva létre, amely felgyorsítja a kopást.

→  A hőcserélők kevésbé hatékonyak

A lakk- és iszaplerakódás a csővezeték belsejéhez tapad, így szigetelő réteget képezve csökkenti a hőcserélők hűtő hatását. Ez csökkenti a hőcsere hatékonyságát és magasabb üzemi hőmérsékletet eredményez. Ez ismét megnövekedett energiafogyasztáshoz és az olaj gyorsabb oxidációjához vezet.

→  A vonalági szűrők eltömődnek

A lakk ragacsos, gyantás anyag, ezért a szűrők pórusaiban marad, gyorsan elzárja azokat. Ez az áramlási sebesség csökkenéséhez és/vagy magasabb nyomás értékhez vezethet, és ennek eredményeként a hajtás lassabban fog működni. A szivattyú számára egyre nehezebbé válik az olaj keringtetése, ami kavitációhoz, nagyobb energiafogyasztáshoz és fokozott kopáshoz vezet. A vonalágon elhelyezett szűrőket gyakrabban kell cserélni.

→  A szelepek eltömődnek vagy rosszul működnek

A ragadós gyanták jelenléte a súrlódást a névleges érték 5-6-szorosára növeli. Ez nagyobb energiaigényt eredményez, és a szelepek elakadását vagy beszorulását okozhatja.

→  A kenést befolyásoló csökkentett hézagzónák

Ez gyakran a teljes filmrétegről a határkenésre való átmenetet jelenti, ami a szivattyúk, csapágyak, fogaskerekek és szelepek fokozott kopását eredményezi.

→  Rendszerkorrózió és felgyorsult lebomlás a savas összetevők miatt

A lakkvegyületek jellemzően savasak és korrodálják a fémfelületeket.

→  Fokozott karbantartás

A lakkozott rendszerek tisztításához szükséges erőforrások és költségek.