Lakk és gyanta, a rejtett olajszennyező anyagok
A hidraulikus és kenőrendszerekben számos oldhatatlan szennyeződés található.
A lakk és a gyanta a különféle olajbomlási melléktermékek.
A lakk egy vékony, oldhatatlan filmtéteg, amely hosszú láncú molekulákból áll és idővel lerakódik a kenőrendszer belső felületein. A lebomlási folyamat felgyorsul, ahogy a kenőanyag továbbra is ki van téve levegőnek, víznek, katalizátornak (fémrészecskék) és magas hőmérsékletnek.
A tény az, hogy lakk és iszap gyakorlatilag minden hidraulikus és kenőrendszerben jelen van.
Az iszapszennyezés kétségtelenül a legkevésbé ismert a hidraulikus berendezések szennyezettsége tekintetében.
Mivel a lakk lágy szennyezőanyag, az olajelemzés során nem mérik. A legtöbb kezelőnek fel kell hívnia a figyelmet az olajban való jelenlétére.
Ismerje meg új V100 lakkeltávolító szűrőelemünket!
A lakk és az iszap jelentősen csökkenti a hidraulikus gépek élettartamát.
Ez tény.
A TRIPLE R szűrőelemeket úgy tervezték, hogy eltávolítsák az összes szennyeződést, de kétségtelenül a leglenyűgözőbb tulajdonsága, hogy eltávolítja a lakkot és az iszapot.
A TRIPLE R teljesítménye egy adott szűrőanyag, a szűrőelem 3 fokozatú beállításának és a szűrő 114 mm-es vastagságának a kombinációjának köszönhető. Ez a kombináció lehetővé teszi a TRIPLE R szűrőelemeknek, hogy páratlan szintű olajtisztítást érjenek el.
Ezenkívül a TRIPLE R szűrőrendszerek nagyon rugalmasak. Különböző kombinációkban használhatók, mivel minden szűrőelem cserélhető, és minden szűrősorozatban használható, mint a BU-, TR-, SE- vagy OSCA-sorozat.
Bármelyik TRIPLE R elem képes eltávolítani az összes szennyeződést bármely hidraulikus gépből. Ezzel a TRIPLE R a legolcsóbb ajánlat az iszap és lakk, szilárd anyagok és víz eltávolítására, valamint a 3 az 1-ben olajtisztításra a hagyományos olajszűrés helyett.
→ Megnövekedett kopási arány
A lakk felfogja a kemény szennyeződéseket, koptató felületet hozva létre, amely felgyorsítja a kopást.
→ A hőcserélők kevésbé hatékonyak
A lakk- és iszaplerakódás a csővezeték belsejéhez tapad, így szigetelő réteget képezve csökkenti a hőcserélők hűtő hatását. Ez csökkenti a hőcsere hatékonyságát és magasabb üzemi hőmérsékletet eredményez. Ez ismét megnövekedett energiafogyasztáshoz és az olaj gyorsabb oxidációjához vezet.
→ A vonalági szűrők eltömődnek
A lakk ragacsos, gyantás anyag, ezért a szűrők pórusaiban marad, gyorsan elzárja azokat. Ez az áramlási sebesség csökkenéséhez és/vagy magasabb nyomás értékhez vezethet, és ennek eredményeként a hajtás lassabban fog működni. A szivattyú számára egyre nehezebbé válik az olaj keringtetése, ami kavitációhoz, nagyobb energiafogyasztáshoz és fokozott kopáshoz vezet. A vonalágon elhelyezett szűrőket gyakrabban kell cserélni.
→ A szelepek eltömődnek vagy rosszul működnek
A ragadós gyanták jelenléte a súrlódást a névleges érték 5-6-szorosára növeli. Ez nagyobb energiaigényt eredményez, és a szelepek elakadását vagy beszorulását okozhatja.
→ A kenést befolyásoló csökkentett hézagzónák
Ez gyakran a teljes filmrétegről a határkenésre való átmenetet jelenti, ami a szivattyúk, csapágyak, fogaskerekek és szelepek fokozott kopását eredményezi.
→ Rendszerkorrózió és felgyorsult lebomlás a savas összetevők miatt
A lakkvegyületek jellemzően savasak és korrodálják a fémfelületeket.
→ Fokozott karbantartás
A lakkozott rendszerek tisztításához szükséges erőforrások és költségek.
